Kenia - Op zoek naar de Big Five - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Thom Buijs - WaarBenJij.nu Kenia - Op zoek naar de Big Five - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Thom Buijs - WaarBenJij.nu

Kenia - Op zoek naar de Big Five

Blijf op de hoogte en volg Thom

29 Juni 2015 | Kenia, Nairobi

Aangezien we ongeveer 2 maanden door Zuidoost-Afrika zouden gaan reizen, hadden we een weekje in Nairobi gepland om even te chillen. Jammer genoeg was Nairobi niet wat we gedacht hadden. Het voelde niet fijn op straat en bij het eerste hotel zaten we ook midden in het centrum. We zagen ook zo goed als geen toeristen op straat lopen. We verkaste dan ook naar een guesthouse wat dicht bij een winkelcentrum lag. Tadaa, in het winkelcentrum zaten alle buitenlanders verstopt. De relaxte sfeer die we in Azië voelde konden we in Nairobi helaas niet vinden. Als we dit wat eerder hadden geweten waren we langer in Hanoi gebleven. In het winkelcentrum voelde het wel veiliger aan alleen zijn die zo klein dat je het al vrij snel gezien hebt.

Op Joliens verjaardag deed de wifi het niet in het guesthouse dus we gingen weer naar een winkelcentrum. We vierden Jolien haar verjaardag met z’n tweetjes onder het genot van een heerlijke ijstaart. Jaja, ook hier kennen ze taart.

De volgende dag begon onze overland trip. Om tien uur ’s ochtends werden we voorgesteld aan onze crew: Tom, Michaela, Samson en Emma. Ook de overige passagiers ontmoetten we. Een heel verschillend groepje mensen van alle leeftijden en landen. We zouden gelijk de eerste dag vertrekken naar het Masai Mara reservaat waar we twee nachten zouden blijven. Alleen Michaela ging met ons mee, aangezien ze de avond ervoor pas terug waren van hun vorige trip en er nog een hoop moest gebeuren aan onze overland truck.

De groep werd verdeeld over twee jeeps. Terwijl we de stad uit reden vond ik Kenia steeds mooier worden. We reden even naast een bus vol voetbalsupporters van het lokale team. Die gasten juichten altijd zei onze bestuurder Moses. Of ze nu wonnen of niet. Onderweg naar de camping zagen we allerlei dieren: zebra’s, giraffes, antilopen, gnoes, apen. Een goed begin. ’s Avonds op de camping deden we een spelletje om elkaars namen te leren. De dag erna gingen we weer het reservaat in waar we echt alle dieren zagen, zoals hyena’s, leeuwen, jakhalzen, nijlpaarden.. Op de derde dag deden we in de ochtend nog een safari om daarna weer terug naar Nairobi te gaan. Daar hadden Tom, Emma en Samson pizza’s voor ons gehaald. Super lekker. Een man uit onze groep was ook jarig geweest, David. Ze hadden voor Jolien en hem een taart gehaald en een kaartje. Daarna zongen we met z’n allen voor ze. Toch nog een klein verjaardagsfeestje voor Jolien. Daarna even skypen met het thuisfront.

De volgende dag verlieten we Nairobi en staken de grens over naar Tanzania. Op zoek naar het laatste lid van de big five: de neushoorn.